Aktuális

Szín-játék

Szín-játék A színek saját, egyedi frekvenciát képviselnek, melyek gyógyító hatását már sokan tapasztalták. A stressz oldásában is nagy segítségünkre lehetnek, például egy színmeditáció keretében.

A kineziológia sokat merített a keleti gyógyászati módszerekből. Egyebek között átvette azt a szemléletet is, amely szerint akkor vagyunk egészségesek, ha a szervezetünkben energetikai egyensúly áll fenn. Vagyis a meridiánjainkban, a testünket behálózó energiacsatornákban megfelelően áramlik a csí, az életerő.

Az energetikai egyensúly fenntartásához elengedhetetlen a rendszeres testmozgás és a megfelelő táplálkozás. Az esetleges kibillenéseket, elakadásokat azonban jól kezelhetjük a következő „színmeditációval” is, ami a testünk jobb és bal oldalát, sőt a két agyféltekénket is egyensúlyba hozza, integrálja.

Gyakorlat:

  1. Feküdjünk a hátunkra, takarózzunk be, ha szükséges. Helyezkedjünk el kényelmesen, majd lazítsuk el a testünket. (Karjaink a testünk mellett feküdjenek, lábaink kinyújtva, ne legyenek keresztezve.)
  2. Képzeljük el, mintha testünk ketté lenne osztva hosszanti irányban. Most képzeletben vegyünk egy vödör zöld festéket és egy nagy ecsettel, vagy festőhengerrel jó alaposan fessük át a bal oldalunkat a fejünk búbjától, a talpunkig. Ha kész van, fessük be ugyanígy a testünk másik felét is. Szinte halljuk, ahogy csobban a festék, miközben használjuk. (Választhatunk más módszert is: krétát, zsírkrétát, de bevonhatjuk testünket zöld színű felhővel is.) Időzzünk kicsit ebben állapotban. Milyen érzéseket kelt bennünk a zöld szín?
  3. Most képzeletben oszlassuk el ezt a színt testünkről, majd következzen a kék színű festék. Az előbbihez hasonlóan, előbb testünk bal, majd jobb oldalát vonjuk be a színnel. Talán érezni is fogjuk, ahogy az energiák kezdenek kiegyenlítődni testünkben. Időzzünk a kék színben is, figyeljük testérzeteinket. Majd oszlassuk el ezt a színt is.
  4. Most következzen a sárga, amilyen árnyalata jólesik.
  5. A következő a piros szín.
  6. Végül a fehér.
  7. Mindegyik színnel alaposan vonjuk be testünket (akár az auránkat is töltsük fel), és időzzünk el bennük, amíg gondoljuk. Tapasztaljuk meg a különbségeket, amelyek a testérzeteinkben jelentkeznek a különböző színek hatására.
  8. A gyakorlat végén érzékeljük újra a környezetünket, dörzsöljük meg a szemünket, jólesően nyújtózzunk, majd visszatérhetünk napi teendőinkhez.

 

A színmeditáció hatására kioldódik bennünk a stressz, miközben sejtjeink megtelnek éltető, gyógyító energiával. 

 

-