Aktuális

Betegséggel üzen a lélek

Betegséggel üzen a lélek „A Lélek nyelve, a betegség” - szól Rüdiger Dahlke, az ismert német orvos, pszichoterapeuta egyik könyvének címe. Szerinte a betegség – „járható út, önmagában véve se nem jó, se nem rossz. Egyedül az érintett személytől függ, hogy mit kezd vele”. Ha pedig valaki tudatosan vizsgálja meg tüneteinek kialakulását, testi problémája egy új esélyt jelent számára. A cél tehát felismerni, mit üzen a betegségünk, és hajlandónak lenni „követni tanácsát”.

A testi tünetek értelmezéséhez érdemes kineziológus segítségét kérni. Ő ugyan nem diagnosztizál, nem gyógyít, de segít azonosítani, milyen érzelmek, gondolatok, lelki folyamatok vezettek testi elváltozásainkhoz. A kineziológus izomteszteléssel például a meg tudja állapítani, melyik meridiánhoz, és ezzel, milyen érzelmekhez kapcsolódik a probléma, esetleg mikor történt az a múltbeli esemény, amit nem dolgozott fel a kliens, ezért évekkel később egy betegségben nyilvánult meg.
A tünetek háttere tehát mindig egyéni, de vannak általános érvényű megfigyelések, amelyeket érdemes számításba venni. A testi bajok szimbolikájáról ma már számos könyvben olvashatunk.

Bőrproblémák

A bőr a külső és belső világ közti határvonal. Tükrözi belső érzéseimet, bizonytalanságomat, legmélyebb gondjaimat. Ha a bőröm elváltozásokat mutat, akkor valószínűleg nagy jelentőséget tulajdonítok mások véleményének. Mivel nem vagyok biztos magamban, félek mások elutasításától attól, hogy megbántanak, bőrbetegséget „fejlesztek ki” azért, hogy egyfajta természetes korlátként, távol tartsam magamtól a környezetemet.

Cukorbetegség

Arra utal, hogy nem fogadom el az élet kellemes oldalát és különösen a szeretetet, mert úgy érzem, nem érdemlem meg. Ezen belül a túlsúlyosság még azt is jelentheti, hogy megpróbálok több lenni annál, mint, ami vagyok, illetve más szeretnék lenni. A cukorbetegséggel járó gyakori viszketés pedig jelképesen azt mutatja, hogy „többet kellene foglalkoznom magammal”.

Epebántalmak

Visszanyelt düh és agresszió. Aki dühében tajtékzik, akit „elönt az epe”, de képtelen mérgét látható formában levezetni, zavart idéz elő epeműködésében. Meg kell tanulnia kifejezni, vállalni önmagát.

Gyomorégés

Valami éget engem belülről, dühöt vált ki belőlem. Bosszantónak, igazságtalannak élem meg a helyzetet, de tehetetlennek érzem magam. Az is lehet, hogy tudat alatt azért ragaszkodom ehhez a dühhöz, mert félek elengedni magam és hangot adni saját vágyaimnak, igényeimnek.

Ízületi gyulladások

Normális esetben az ízületek biztosítják testünk mozgékonyságát, könnyedségét. Ám ha gyulladásban vannak, megkeményednek, megmerevednek, egyáltalán nem hajlékonyak. Ez a betegség kikristályosodott, megrögzött gondolatokat viselkedést takar. Minden mély érzelem, amit ki kellene fejeznem, ebben a problémában mutatkozik meg.

Forrás:
Kurt Tepperwein: Mit árul el a betegséged?
Rüdiger Dahlke: A lélek nyelve a betegség
Jacques Martel: Lelki eredetű betegségek lexikona

Ha szeretné megtudni, mi áll testi tünetei hátterében, hívjon bizalommal!