Saját írások

Adj irányt az életednek!

Adj irányt az életednek! Ha megkérdezünk valakit, vannak-e céljai, minden bizonnyal „igen” lesz a válasz. Ám, ha szeretnénk részleteket is megtudni, nem sok információhoz jutunk. Pedig, hogyan akarunk elérni valamit életünkben, ha nem is tudjuk pontosan, mi az, amit szeretnénk? Fontos, hogy világosan meghatározzuk céljainkat és még jobb, ha papírra is vetjük azokat.

Felmérések azt mutatják, hogy ha valaki leírja terveit és napi rendszerességgel szán jegyzeteire egy kis időt, biztosabban eléri céljait.

A céljainknak tehát:

  • pontosan megfogalmazottnak kell lenniük (világosan határozzuk meg azokat)
  • mérhetőnek kell lenniük (hogy lássuk a fejlődés mértékét)
  • reálisnak kell lenniük (hogy ne váljunk frusztráltakká)
  • elérhetőnek
  • akciótervvel támogatottnak kell lenniük.

Hogyan készül egy akcióterv?

Úgy, hogy meghatározunk 5 éves célokat ezeken a területeken: spirituális, szakmai, családi és szociális, testi (pl. edzés), anyagi, önfejlesztés (utazás, tanfolyamok). Hogyan szeretnénk tehát festeni 5 év múlva ilyenkor?

Minden területen tűzzünk ki középtávú célokat is, amiket 1 év múlva ilyenkor szeretnék megvalósulva látni.

Végül, vizsgáljuk meg, hogy a felsorolt szándékainkból mire juthatunk akár már 1 hónap múlva? Beiratkozhatunk egy nyelvtanfolyamra? Elkezdhetünk edzőterembe járni?

Sok emberrel előfordul, hogy a hosszú távú tervek kidolgozásával kevesebb gondja van, mint az azonnali feladatok megvalósításával.

Úgy érzi, „nincsen ideje semmire” sosem tudja befejezni, amibe belekezd.

Ez gyakran azért fordulhat elő, mert:

  1. Nem állítunk fel fontossági sorrendet
  2. Halogatunk
  3. Mindent tökéletesen próbálunk csinálni
  4. Túl nagy fába vágtuk a fejszénket.

Ezekre a problémákra az jelenthet gyógyírt, ha időbeosztást készítünk, majd fontossági sorrendbe állítjuk teendőinket.

Az időnyilvántartás egyik módja lehet, ha három napig leírja minden tevékenységét, valamint azt, hogy mennyi ideig tartott.

"A" változat:

zuhanyozás: 7.20-7.30

öltözködés: 7.30-7.40

reggeli: 7.40-8.00 stb.

"B" változat:

cikkírás: 4 óra

szervezés: 2 óra stb.

A jegyzeteiből aztán látni fogja, hogy melyek napjának produktívabb szakaszai, milyen tevékenységen tudna időt spórolni vagy érdemes lenne-e például későbbre csúsztatnia ebédszünetét, hogy kevesebben zavarják telefonon.

Ha további segítségre van szüksége az időmenedzselésben, céljai elérésében, a kineziológiával vagy a coachinggal eredményesebb lehet!

(Felhasznált irodalom: Dr. Wayne W. Topping: Győzelem a stressz felett)

-