Aktuális

A célkitűzés fél siker

A célkitűzés fél siker Van, aki céltudatosan éli az életét, és van, aki csak céltalanul sodródik. Nehéz eredményt elérni, ha nem határozzuk meg, hova is szeretnénk eljutni, ám az is előfordul, hogy van ugyan célunk, de valamilyen okból sosem érjük el. Vajon miért van ez, és hogyan változtathatunk rajta a kineziológia vagy a life coaching segítségével?

Élete valamelyik területén - például a munkában vagy a magánéletben – a legtöbb embernek vannak céljai. Ám ha azok nincsenek jól megfogalmazva, világosan körvonalazva, nehezen valósulnak meg. Ha nem lebeg előttünk tisztán a célunk, nem tudunk egyenesen haladni felé. Mindig eltereli valami a figyelmünket, szétforgácsolódik az energiánk és végül nem lesz meg az a sikerélményünk, ami a vágyunk beteljesülésével jár.

 

Vizsgálatok bizonyítják, hogy azok az emberek sokkal eredményesebbek, akik tudják, mit szeretnének elérni, és ha ezt még le is írják, az álmuk még nagyobb százalékban válik valóra.

 

Forest H. Patton Force of Persuasion című könyvében idéz egy felmérést, amit olyan fiatalokkal készítettek, akik már 10 éve befejezték a Harvardot. Azt vizsgálták, hogy hányan érték el közülük a céljaikat. Kiderült, hogy az egyetemen 83 %-uknak nem is voltak pontos céljaik. 14 %-uknak volt határozott elképzelésük arról, mit is szeretnének elérni, de azt nem írták le. Az egyetem után 10 évvel mégis háromszor többet kerestek céltalanul sodródó társaiknál. A fiatalok közül az egyetemi időszak végén mindössze 3 % írta le céljait, és ők 10 év múlva tízszer annyit kerestek, mint a 83 %-hoz tartozók!

 

Fontos tehát leírni céljainkat. Készítsünk tervet arról, hogy milyennek is szeretnénk látni életünket 5 év múlva a szakmai, magánéleti (családi), testi (edzés), anyagi téren vagy éppen az önfejlesztés, spiritualitás területén.

 

Céljaink legyenek:

-          világosan megfogalmazottak,

-          mérhetőek, hogy lássuk, meddig jutottunk,

-          reálisak,

-          elérhetőek,

-          akciótervvel támogatottak.

 

Ez utóbbi azt jelenti, hogy miután kitűztük az 5 éves célunkat, nézzük meg, hogy 1 év múlva mi valósulhat meg abból. Ez legyen a közép távú célunk, amit lebonthatunk rövid távú célokra (a következő 1 hónap). Utolsó lépésként pedig gondoljuk át, mit tehetünk meg már Ma célunk érdekében.

 

Vágyainkat fontos rendszeresen vizualizálnunk is, vagyis minden érzékszervünk bevonásával, minél színesebben elképzelni, mintha már megvalósultak volna. Ha rendszeresen végezzük, ez a gyakorlat vonzza majd hozzánk elképzelt jövőnket!

(Felhasznált irodalom: Dr. Wayne W. Topping: Győzelem a stressz felett)

 

Céljai elérésében a life coaching abban segíthet, hogy a tanácsadáson beazonosítjuk azokat a hitrendszereit, viselkedésmintáit, amelyek nem támogatják a sikerben, és kicseréljük azokat olyanokra, amelyekkel már eredményt érhet el.

 

kineziológiával pedig arra is van mód, hogy megkeressük, milyen múltbeli trauma miatt alakult ki egy blokk, ami gátolja abban, hogy élete valamelyik területén beteljesüljenek vágyai. Meghatározott korrekciókkal felszámoljuk ezt az akadályt, hogy életét végre úgy alakíthassa, ahogy szeretné.

 

A célok valóra váltásáról szól a „Mi van a fókuszban?” című  1 napos kineziológiai tanfolyam is, ahol azt nézzük meg, hogy valóban a céljára koncentrál-e vagy csak arra, hogy mit szeretne elkerülni. A gondolatoknak ugyanis teremtő erejük van, abból kapunk még többet, amire fókuszálunk. Ha a félelemre, akkor még több okunk lesz félni, ha pedig a sikerre, akkor eredményesek leszünk.

-